Productiehuis KOSMIK en modemerk Frankly Doodle kondigen vol enthousiasme hun samenwerking aan. Vanaf 15 september 2024 is het eerste ontwerp, dat in samenwerking is gemaakt, verkrijgbaar in de webshop van Frankly Doodle. Dit eerste exemplaar van de KOSMIK x Frankly Doodle merchandise is de start van een bijzondere samenwerking tussen de twee partijen, waarvan de samenwerking bijna vanzelfsprekend is.
Gedeelde waardes
Het productiehuis en het modemerk hebben namelijk veel gedeelde waarden. Beide stichtingen staan voor het zijn van jezelf, het ontdekken van je authentieke makerschap, creativiteit en de vrijheid in het uiten ervan. “Daarom is onze slogan ook Straight Up”, legt Coen Witteveen uit, directeur van KOSMIK. “We willen eerlijkheid, oprechtheid en mensen verder ‘omhoog’ helpen in hun muzikale en zakelijke ontwikkeling. De connectie met Frankly ging heel natuurlijk. Thijs zag in ons een mooie samenwerking, en wij in hem.” Thijs Hazekamp, oprichter van Frankly Doodle, vult aan: “We staan beide voor de unieke makers en het uiten van creativiteit in een pure vorm. We geven er allebei, op onze eigen manier, invulling aan. Bij Frankly Doodle doen we dat met mode en het maken van content omtrent de merkboodschap. KOSMIK doet het met muziek.”
Shirts en schrijfkampen
De samenwerking tussen de twee komt tot uiting in meerdere plannen. “We zijn samen een creatief proces aangegaan. Daar is de allereerste KOSMIK x Frankly Doodle merchandise uit voortgekomen. Ik draag dit het liefst elke dag, zo vet vind ik het geworden”, zegt Coen. De shirts, hoodies en sweatshirts zijn voor het eerst te koop in de webshop van Frankly Doodle. “Maar we gaan nog meer mooie dingen doen”, vertelt Thijs. “KOSMIK organiseert een schrijfkamp, waarbij de geselecteerde deelnemers muziek mogen gaan maken voor de campagnes van Frankly. Op deze manier willen we met Frankly artiesten de kans geven voor een échte opdrachtgever iets te maken, op een laagdrempelige manier.”
Over Frankly Doodle
Bij modemerk Frankly Doodle kunnen jongeren met een lastige start terecht om persoonlijke, vaak verborgen, kwaliteiten te ontwikkelen. In de praktijk leren ze verschillende zaken, van administratie tot creatief werk en van verkoop tot productie. Hiermee krijgen ze de zelfverzekerdheid om hun eigen leven in eigen handen te nemen.